Ingen vanlig uteritt

Vi skulle rida ut idag och fick Nobile. Egentligen tänkte jag byta med amanda som hade meja för att vara snäll men jag gjorde inte det, förlåt amanda!
Iallafall, det hela började inte bra. Fick en inspänning att sätta på honom och jag har aldrig ridit honom med inspänning förut, riktigt tråkigt. Satte den iallafall så löst det gick så när han gick normalt med huvudet hängde den, men ändå. Jag var inte den enda som fick inspänning så det berodde väl på att det inte är våran riktigt ridlärare, haha.
Vi skulle ta en väg, ni vet, man har passerat tunneln och följt vägen sedan kommer det ett staket som leder till en fabrik av någotslag. När vi kommit ungefär halvvägs fram till fabriken stannar Lisas (ridlärares) häst, hon red Marcos, och vägrade gå framåt hur mycket hon än försökte så då tog de fram darius som skulle gå förbi, vägrade. Bandit och Mistel vägrade också gå förbi, snurrade runt och så. Förmodligen har det gått en älg eller något där och det var det hästarna reagerade på. Nobile blev riktigt nervös av deras betéenden (han är en riktig fegis, haha) och backade ner halvt i ett dike, men det gick bra. Det slutade iallafall med att vi fick rida tillbaka och ta en annan väg. Vi började på en väg vi ridit förut men svängde sedan av den i skogen och då blev det värsta terrängritten, haha. Träd, grenar, stockar och lera träffade vi på och på ett ställe kändes det som att de sjönk ner jättelångt. Ungefär här någonstans kastade Meja av Amanda också så då fick vi ta en paus, hehe. Amanda överlevde iallafall, även om hon kommer vara lite blåslagen imorgon.
När vi kom ut på de stora grusvägarna travade vi tills Marcos stannade och vägrade gå igen och det slutade med att lisa fick sitta av och leda honom över efter lite övertalning. När vi kommit in i skogen igen red vi på en väg och travade mer. Frank var framför mig och mycket snabbare än Nobile och han blev lite stressad av att hamna efter så han började galoppera lite i traven, haha. Han lugnade iallafall snabbt ner sig ^^
När vi kom tillbaka fick vi galoppera lite i ridhuset innan tiden tog slut. Jag skötte om Silver ganska sent (därför har klockan sprungit iväg och jag är så sen!) och är nu hemma ^^


Lilla fegis, haha ^^

Kommentarer
Postat av: amanda

vadå förlåt, du var ju uppskriven på honom ?

2010-09-30 @ 17:36:57
URL: http://azetterlunds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0