Nobile

Idag när jag kom till stallet såg jag mitt namn efter Silver. Överstryken, självklart. Skulle ha Nobile istället för att den som skulle ha honom sjukanmält sig.
Det gick verkligen dåligt idag men jag känner mig rätt så glad iallafall ^^ Gillar verkligen inte lektionen vi hade, fick inte byta platser eller göra volter och så utan det var mest bara runt runt på fyrkanten. Iallafall, Nobile gjorde det han skulle men jag hade velat att han skulle gå lite finare, men jaja, det är bara andra gången någonsin jag rider honom och förra gången var länge sedan. Dock kändes det som han tappat all glöd han hade förut, riktigt tråkigt när det händer sånt med finfina hästar. Han hade också stora problem med vänster galopp, som att han hade ont. Varje gång jag fattade vänster galopp valde han höger istället, även fast jag ställde honom inåt och gjorde överdrift tydliga galoppfattningar. De gånger han fattade vänster försökte han bryta av hela tiden, så det gick helt klart bättre i höger varv. Jag hoppas att han bara var lite stel och inte hade ont någon stans.
Jag skötta om lilla söta flickan efter lektionen iallafall och idag var hon inte så glad. Jag märkte på henne att någon inte var som det skulle och jag hoppas att det bara var en dålig dag och inget mer. Vi får se hur det är med henne imorgon.


Nobile ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0