Ridlektionen idag

Jag red Nobile idag igen och även om det gick bättre än förra gången kan jag inte påstå att det gick bra, haha. Kan inte riktigt hitta hans knappar, fast iof har jag bara ridit honom tre gånger och en av de gångerna var för ett halvår sen. Vi red lite bågar, volter och utan läder. Inte en jätterolig lektion men bättre än förra veckan tycker jag. Fick rida med spö också, känns helt skummt att ha det på honom, han som var så glad och pigg förut, inte alls lika stel och motvillig som nu..

Jag hann inte sköta om min Silverflicka mycket idag, verkligen inte mycket. Hon gick på lektion precis innan jag skulle rida så jag hann bara borsta henne lite snabbt och kratsa hovar och fixa lite innan jag var tvungen att gå till nobile. Hon gick på lektionen efter min grupp också så då kunde jag bara tvätta spiltan och så. Jag ska iallafall dit imorgon och då borde jag hinna sköta henne mer.


Oranga lilla plutten åker till himlen imorgon, synd på en sån fin häst

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0