Ett långt inlägg om en lång dag

Idag har jag haft en jättebra dag, haha.
På morgonen hade vi matte och jag hann komma så långt jag skulle. Just den delen var rätt lätt och det tackar jag för. Så nu ligger jag rätt bra till och förhoppningsvist hinner jag klart till provet nästnästa vecka.
Vi hade svenska sedan och precis innan den började så gick brandlarmet. Att det bara var en övning förstod man ju men vi var ensamma i klassrummet när det började tjuta och vi visste inte riktigt vad vi skulle göra. Vi är inte van vid att höra det utan bara gå på om alla dörrar stängs, men nu stängdes inga dörrar och larmet tjöt. Vi gick iallafall ut och första felet vi gjorde var väl att ta med alla grejer men det vi gjorde rätt med var att vi inte gick till skåpet och hämtade skor. Fast det fick vi ju ångra, i skolan är det typ bara jag och sanna som inte har skor på oss och eftersom det regnat var det jätteblött ute vilket resulterade i helt svarta strumpor (som skulle vara oranga) och de var helt dyngsura, haha.
När vi fick komma in igen (kändes som vi fick gå en halv mil och sedan vänta i en halvtimma, haha) så hade vi våran svenskalektion och svarade på lite frågor från en text innan det var dags att äta lunch.
Vi hade engelska efter lunchen och vi fortsatte kolla på Forrest Gump. Vi hann inte ha läxförhör eller diskutera så vi ska göra det på onsdag när vi har engelska igen.


Jag är alltid röd i ansiktet, så är det bara ^^

Dagens sista lektion var friidrott på torvalla och jag och min grupp (jag, sanna och en till tjej) började med 60meter. Vi hade en lapp med våra resultat i alla grenar (springning, kula, höjdhopp och längdhopp) från förra terminen och nu skulle vi se om vi hade blivit bättre. Jag sprang snabbare än förra gången även fast jag fortfarande är långsam. 11 sekunder tog det för mig (exakt, haha) att springa sträckan och till mitt försvar har jag faktiskt att säga att vi precis innan hade haft uppvärmning på löparbanan två varv (haha, som att jag orkar det). Efter det så hoppade vi längdhopp och där hade jag också blivit bättre. Jag kan inte säga hur långt jag hoppade men jag hoppade till zon tre alla gånger, förut bara zon två ;) Sista gången jag hoppade lyckades jag göra en riktig dykning ner i sanden. Jag sprang, hoppade, ramlade framlänges och ja, dök, haha. Snacka om att hela jag var sandig.
Vi kastade kula som tredje sak och där hade jag blivit sämre, haha. Men banan var full med vatten så det kan ha med det att göra. Jag kastade iallafall zon3,4,4 och förra gången hade jag alla på 4 men jag är nöjd endå.
Sist men inte minst var det dags för min hatsak, höjdhopp. Förra gången vi hade det här hoppade jag inte, jag vägrade. När vi kom dit skulle vi hoppa tillsammans med en annan grupp och starta på en meter. Jag sa till gympaläraren att jag inte ville hoppa så högt men han lät mig inte hoppa lägre så jag satte mig för att kolla på av bara en principsak (Frida och hennes principer). När alla hoppat klart fick jag iallafall hoppa. Jag började på nittio cm och det slutade med att jag som högst hoppade 1,10m och det är jag jättenöjd med! Jag vet att det inte är högt (alla hoppar ju typ 1,40) men höjdhopp har alltid varit ett hinder för mig, något jag bara vägrat, så jag känner mig glad ändå.


Bild från google

Idag fick jag också årets första snöboll kastad på mig. Något jag trodde man skulle få slippa i september. Dock finns det självklart snöhögar på torvalla (konstgjord) och jag blev offret. Tror inte direkt det var mig han (min absoluta favorti i klassen, verkligen) siktade på men det var iallafall mig den träffade. Jag kan säga att jag inte längtar tils vintern om det är det man kommer få vänta sig, haha ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0