Vem bestämmer hur lång en skoldag får vara?



Den här texten kommer från barnombudsmannens hemsida (http://www.barnombudsmannen.se) och jag tycker att den är lite intressant. På tisdagar går jag mellan 8.15-17.00, alltså mer än åtta timmar. När vi har protesterat till våran mentor har vi fått höra "Vi har bara en spanskalärare och därför får vissa gå lite sent ibland". Jag kallar inte fem lite sent (speciellt inte eftersom det tydligen strider mot lagen) och det är inte direkt våran klass som har gjort så att vi bara har en spanskalärare.
Vi får se vart det här leder iallafall, någonting jag gärna visar min lärare iallafall.

Iallafall
Vi hade No på morgonen och jobbade lite i ett häfte med lite olika uppgifter. Inget som var speciellt jobbigt och det var en rätt skön lektion. Det var också våran enda lektion innan lunch (om man räknat bort mentorsträffen) och efter lunch var det dags för spanska. Vi började se på en film och ska fortsätta med det imorgon. Sedan var det matte och vi fortsatte jobba på, vi fick också gå och rösta undertiden. Jag hann inte direkt bestämma vad jag skulle rösta på, men jaja, gjort är gjort ^^
Sedan hade vi so kvar och usch vad stökig klassen var. Vi läste iallafall bara ett häfte om olika partier innan vi fick sluta för dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0