Ridpass ett med Dillon

Hade anmält mig på silver på ena påskkursen i stallet nu i helgen men eftersom hon blivit halt hade lotta satt upp mig på dillon, haha. Inte min favorithäst direkt (eller alls, haha) menmen, hade redan betalat och allt sånt.
Vi var fem stycken idag och red 75min, dock skrittade vi ut dem sen så red nog lite mer. Började iallafall att rida i padocken där vi fick rida fram självständigt i skritt/trav och valfritt varv. Sen förflyttade vi oss in i ridhuset och startade hårdträning, haha. Rätt hård lektion faktiskt, mycket galopparbete och sådant. Gick inte alls så speciellt bra för mig, kan inte rida dillon, haha, men äsch, jag har inte ridit honom så många gånger. Han blir fin i formen i skritten och för det mesta i traven, dock förstör jag det hela ibland genom att göra x antal fel, haha.
Har inte så mycket mer att säga, direkt. Både han och jag var grymt svettiga efter lektionen iallafall, haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0