Ridpass två med Dillon

Kom till stallet vid halv tio och började göra iordning dillon. Lotta sa att jag kunde ställa honom i gång så att jag och amanda (som har nobile) kunde snacka skit samtidigt, haha. Vi gick ut lite tidigare än vi började (och vi skulle börja kvart över tio) och satt upp i paddocken. Vi red fram där och jobbade mycket med skänkelvikningar i både skritt och trav. Vi red där ute i ungefär en halvtimma innan vi flyttade in i ridhuset. Iallafall, från början gick det inte alls bra med skänkelvikningarna i traven, jag valde ett tempo som varken passade honom eller mig så det blev inte bra. Efter ett tag hittade vi dock ett bättre tempo men det blev inte direkt jättesnygga skänkelvikningar, haha. Något vi får jobba på alltså. Han blev lite ofokuserad ibland för fjordingarna gick ute i hagen brevid och var lite pratglada ibland, haha, menmen, det får vi också jobba på.
Inne i ridhuset fick vi rida lite självständigt först, flyttade lite, lite tempoväxlingar, volter och så. Sedan så red vi på två volter (vi var förresten bara fyra stycken idag) och.. Jag vet inte vad jag ska säga, vi red, haha. Traven fungrade mycket bättre idag, formen blev mycket stadigare än igår och min sits var även bättre, dock måste jag jobba vidare på det. Vi hade mycket galopparbete idag också och den gick också bättre än igår men vi har mycket kvar, haha.
Slutade med att skritta av dem i paddocken igen. Själva ridpasset var 75 min men vi red längre om man räknar fram och avskrittning, haha.
Skötte om dillon efter ridningen då, behövde svampa av honom idag med eftersom han var vääldigt svettig (och jag med! haha) och sedan fixade jag med Silver, hon hade haft kul i hagen igen, hehe. Sen åkte jag hem och.. Nu måste jag förbereda mig för att lite släkt kommer, det är ju påskafton ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0