Söta Silver är bäst

När jag kom till stallet pysslade jag med Silver och sedan ledde jag Aqua på lektion, den lilla rackarn var riktigt pigg. Efter det så kollade jag när Linnea red och fixade hästar till prova på. Ledde sedan Trixa som också var sjukt pigg, haha. Pysslade mer med Silver innan vi släppte ut alla hästar. Smörjde då sadel och träns lite snabbt, hon har ju inte använt dem sen förra gången jag gjorde det. Tvättade spiltan också och stod och kollade på dem i hagen lite, de hade jättekul, haha. Vi fodrade sedan och släppte in hästarna, de flesta gick faktiskt rätt! Av ponnysarna alltså, hästarna var lika virriga som vanligt, haha. Silver hade lerat ner sig totalt, som vanligt, så tog ett tag att få henne ren. Hade dock all tid i världen då klockan var innan halv fyra. Hon var iallafall supersöt och superbäst och allt sådant ^^



Veterinären var ju och kollade på Silver igår. Hon visade väl inte direkt upp sin bästa sida när han inte fick ta i henne, haha. Assistenten hade iallafall lyckats tillslut och hon hade en liten hälta på vänster bak. Hon blev inte sprutad utan ska få metacam i tio dagar, sedan borde hon vara på g igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0