En låång dag, haha ^^

Nu får det bli ett litet snabbt inlägg för.. Haha, jag sov max tre timmar inatt och är trött som satan, tänker snart gå och lägga mig..

Iallafall, kom till stallet vid åtta, samåkte med ame. Hmm.. Vad gjorde vi sen? Minns inte riktigt, men lotta satte oss i arbete på direkten, haha. Fixa hö, fylla på vatten, sopa/skura alla spiltor och en massa sådant. In och ut med lite hästar som skulle skos och så kollade vi lite hovar på hästarna i hagen. Gjorde iallafall en himla massa saker, bla. fyllde på torv i spiltorna och fyfan vad det dammade! Haha, det vär rätt hemskt vissa stunder. Vi åt lunch vid tolv till ett och sedan fodrade vi och släppte in alla ponnys, de var virriga som tusan. Efter det skulle vi rida då och fick välja hästar, haha. Valde Silver, såklart, så då gjorde vi iordning dem. Red på utebanan, bara skritt idag. Skrittade fram på långa tyglar länge innan vi kortade och.. Haha, först ska jag börja med att säga att Silver är himla fet och sen.. Haha, hon hade inte alls lust att jobba. Motsträvig som tusan men haha, hon har ju haft sommarlov ^^ Stundtals (och då pratar vi korta, få stunder) var hon jättefin, verkligen jättefin. Sen blev det lite halvdant och uselt annars, haha, för hon gjorde ungefär sitt bästa för att motarbeta mig, haha. Skitkul var det iallafall, att äntligen få.. träffa henne igen, och såklart rida henne. Tydligen såg jag rätt happy ut också.. Hahaha. Efter att vi ridit så tog vi in dem och sen skulle en del av gänget rida en gång till, de mindre ponnysarna. (Vi var förresten åtta stycken tror jag). Jag red inte då, eftersom jag är för stor för de små, haha, men lotta föreslog att jag skulle rida Cilvia. Inte riktigt vad jag tyckte, haha, så en annan gjorde det istället, mycket bättre. Istället pysslade jag om Silver och hade det bäst med henne innan jag höll ame sällskap som skulle hålla koll på en hysterisk Dillon.. Haha, när alla kommit in så släppte vi ut hästarna och åkte hem straxt innan fem ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0