Fjärde dagen i stallet

Sent inlägg idag men.. Jag har haft lite andra saker att göra, haha.

Idag har det varit en himla lugn och rätt skönt i stallet. På morgonen tror jag vi började med att släppa in ponnysarna och sedan red vi ut. Jag hade silver och vi red en skön tur ut i skogen, bara skritt och jag red nästan bara på långa tyglar, kortade bara de få gånger vi var tvugna. Lät henne gå på och ja.. Vi hade det bara mysigt. Kan ju vara skönt med det efter att de fått gå några dagar i rad nu. När vi kom in i stallet så borstade vi av hästarna och sedan skulle vi rida igen på direkten. Hittills har jag sluppit rida ett andra pass för att lotta vet att jag hellre vill pyssla med silver men idag var jag tvungen, amanda var ju inte där så.. Haha, fick rida frank som hon har ridit. Och jag kan säga såhär, frank är typ den enda hästen jag verkligen inte gillar och jag kan verkligen inte rida honom, haha. Skulle iallafall ta in honom från hagen, han går ju med storhästarna och nobile, och han var snäll. Dock var nobile inte på sitt snällaste humör och det tog minst tjugo minuter att få in honom, haha, och då hade vi även havre i slutet. Iallafall, gick in, borstade och så och sedan gick vi till utebanan och satt upp. Red på utebanan och i ridhuset och.. Haha, måste vi verkligen prata om det här ridpasset? Kan verkligen inte rida den ponnyn, allt blir bara fel, haha. Skrittade fram ute och började trava i ridhuset sedan. Visst, han var väl okejfin ibland men haha, ofta blir det bara så himla fel, mitt fel såklart. Galoppen var hemsk, heelt mitt fel. Jag var dum nog att fatta galopp när vi var i obalans vilket inte ledde till något bra alls. Andra galoppen gick inte heller bra förutom några steg där han blev lite finare, haha. Travade av dem sedan och tog in dem i stallet. Åt lunch när vi fixat dem och efter lunchen släppte vi ut alla ponnys. Vi mockade och sopade stallet men sedan var vi klara. Vi.. Hmm.. Minns inte riktigt vad vi gjorde men sedan skulle de nya ponnysarna ridas så alla stod och kollade på dem, turades om att borsta och så. Vi kollade sedan när de red och jag tog även in mistel innan jag åkte hem ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0