Sista dagen i stallet för den här veckan

Stalldagen började åtta då med att vi tog in lite storhästar. De stod läängst bort i sin hage som är himla stor så vi fick gå i en halv evighet, haha. När de var inne antar jag att vi tog in ponnysarna, minns inte riktigt, haha. Första ridpasset var iallafall uteritt, precis som igår, då inte alla ponnysar blev ridna i skogen då. Det var bara tre stycken, tror jag, som inte varit ute innan så vi andra fick rida ponnys som reds ut igår, så jag red silver ^^ Allting var precis som igår förutom att vi travade idag, haha. Mysigt var det, och allt sånt.
När vi kom in i stallet och skött om hästarna hade vi inget speciellt att göra. Jag pysslade med silver tills vi fick gå och äta, vet inte riktigt hur länge det var. Efter lunch skulle de flesta rida en gång till då men jag slapp idag ^^ Alla stora ponnys hade redan gått. Lotta föreslog att jag skulle rida Skrållan, hahaha, men jag är alldeles för stor för henne och det sa jag också. Vill inte direkt mosa henne.. Hahaha, istället så pysslade jag mer med Silver.
När alla ridit klart och fixat hästarna släppte vi ut ponnysarna, mockade och sopade. Jag tvättade hos silver och smörjde hennes träns och sadel, hade inte så gott om tid så blev väl inte nogranaste men äh, det fungerar tills jag kommer nästa gång och kan smörja mer. Efter det.. Ja.. Haha, det blev väl lite mer kul bara. Vilket har resulterat i att jag har hela armarna fulla med hästnamn och sådanna saker skrivna i bläck, väääldigt stort. Jag lovar, inte mitt fel! Hahaha, nämen vi hade väl kul. Åkte hem.. Ja, jag vet inte riktigt när, men när vi var klara med allt och hade "lekt" klart, haha ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0