Stalldag två

Idag kan jag inte skylla på att jag är trött men.. Jag har ingen lust att blogga, haha, så skriver bara lite snabbt.

Vi började åtta idag också, startade med att tvätta (snarare skrubba) de spiltor vi inte hann med igår. När det var klart, tog en himla lång tid, fick de torv i sig innan vi fodrade och släppte in hästarna. Idag var ponnysarna, tack och lov, inte alls lika virriga utan nu verkar de komma ihåg var de bor, haha. Sedan gick jag och amanda (tillsammans med lotta) för att ta in nobile och frank från storhästhagen. Frank spelade svårfångad, haha, och sprang bara iväg när jag kom nära. Tog istället in Zetra, haha, som vi trodde hade tappat en sko men.. Haha, det hade han visst inte.
Sedan var det dags för första ridningen då. Först var det meningen att jag skulle leda snobben för silver (och de flesta andra stora ponnys) skulle skos. Det slutade med att jag fick rida Silver iallafall för hovslagaren tyckte hon var fin i fötterna. Vi red på utebanan idag också och idag började vi trava ^^ Det var ungefär som igår, vissa få, korta stunder var hon jättefin, annars var det mest skit, haha. Man känner allt att hon stått i flera veckor och ätit (fet som fan, haha). Hon har inte riktigt någon lust att jobba, haha, men söt är hon iallafall. Efter att vi ridit fixade vi hästarna och tog sedan tidig lunch. Efter lunchen minns jag inte vad vi gjorde men sedan skulle det ridas ett andra pass (på de hästar som itne gått). Det är mest småponnys då som ska ridas för det är inte så många små med och därför så brukar jag inte rida detta andra pass. Istället får man leda en häst, eller ja.. Haha, jag brukar ägna timman medans de rider med att pyssla med Silver, det är jag helt och fullt nöjd med. Bättre än att rida lixom ^^ När alla kommit in och var klara så släppte vi ut ponnysarna och de "hästar"(frank, nobile och så zetra) som var inne. Sedan mockade vi och sopade ponnystallet. Efter det så fick vi ta ner och göra rent alla hästar (och ponnys, haha) namnskyltar ^^ Gissa om jag väntat på att få göra rent Silvers, haha. Jag tycker att vi hade rätt kul men.. Haha, det kanske jag är ensam om. När vi, iallafall, hade hängt upp alla skyltar igen plockade vi ihop oss lite och ja.. Åkte hem ^^


Förra året men haha, lika fet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0