Stalldagen idag

Trött idag också så ja.. Lite snabb bloggning, haha.

Vi fick sovmorgon till nio imorse och satte sedan igång med att göra rent sadlarna och tränsen i hästsadelkammaren, de hade nämligen möglat. Och fyfan vad äckligt det var, haha. Och luktade starkt som tusan så det var inte speciellt kul. När vi var klara med det så tvättade vi spiltorna i häststallet och jag och amanda fick ta hand om en krubba som var.. haha, möglig. Det låg gammalt foder där i, som väl har legat där hela sommaren, som var helt mögligt och satt fast och usch, mycket var det också. Fyfan, det var tillochmed ännu äckligare än tränsen och sadlarna.. Blä. Jaja, vi fick bort allt tillslut iallafall, fast jag vägrar göra om det.. Hahaha. Efter det fyllde vi på torv i alla spiltor i häststallet och släppte sedan in ponnysarna innan vi åt lunch. Vid ettiden kom de nya hästarna som alla spanade på lite och sedan red vi. Jag red Silver idag också och idag var det lite mer.. Lektion. Vi började att skritta fram på utebanan, minns inte om vi travade där också men tror vi bara skrittade fram där. Sedan gick vi iallafall in i ganla ridhuset och red där. Vi gjorde lite skänkelvikningar och fick jobba på volter och lite sådant. Vet inte riktigt hur jag ska säga att det gick, haha. Stundtals var hon fin, traven gick, stundtals alltså, bättre idag även om hon inte riktigt orkar, haha. Skänkelvikningarna var väl inte direkt våra bästa, hahaha, utan det blev väl lite halvdant.. Haha, mitt fel såklart. Iallafall, sedan fick vi galoppera och fan vad glad hon var! Hela första galoppen skuttade hon i varje steg, jättesöt. Hon låg på som fan också, haha, ville bara springa. Vi gjorde ett avbrott och sedan fattade vi galopp i samma varv igen och då hade hon slutat studsa men pigg, jo, det var hon fortfarande, haha. Gick inte riktigt att samla henne, haha, så jag lät henne mer galoppera på lite, hon tyckte det ju var så kul. Sedan bytte vi varv och skulle galoppera där och haha, oj vad taggad hon var. Först studsade hon på stället och reste sig lite smått, sådär som hon brukar göra ibland. Sedan förvånade hon mig genom att resa sig rätt högt en gång, haha, och det var jag verkligen inte beredd på, haha, menmen, det gör väl inget. Efter att hon stegrat lite högre så lugnade hon iallafall ner sig tillräckligt för att vi skulle kunna galoppera, haha. Stod i lätt sits och lät henne gå bara, självklart inte bara lät henne springa, haha, för då skulle hon sprungit som tusan, utan höll bara tillbaka henne så hon gick i ett tempo som.. Haha, vi kunde godta. Efter det travade vi av dem och så och då var hon rätt trött. Skrittade av ute innan vi tog in dem i stallet.
Efter att vi fixat hästarna var det dags för ett andra pass då och jag red inte idag heller ^^ Anledningen är ju för att det nästan bara finns bponnys att rida i andra gruppen och jag är för stor för det, och det är jag faktiskt glad över. Är mycket bättre att få stå och pyssla med silver undertiden de rider, då är det helt tyst och lugnt i stallet ^^ Hjälpte till att ta in ett par hästar men annars pysslade jag bara med silver och haha, hon är så söt. När de andra ridit klart så släppte vi ut ponnysarna, mockade och sopade stallet. När jag och amanda skulle åkte hem, då var klockan runt fem eller lite mer, så kom lotta och sa att vi skulle ta ut nobile och frank så då gjorde vi det. Åkte hem vid typ halv sex, haha, så det blev rätt sent idag. Men, förutom just mögelbiten, har det varit en bra dag ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0