Sista passet på Bandit

Red Bandit idag då, sista gången. Får man säga äntligen? Nejdå, det är inget fel på bandit, det är bara så att vi verkligen inte passar tillsammans.
Vi red fram självständigt idag i båda varven, skritt och trav då. Carro pratade med oss en och en och vi skulle säga vad vi var bra/dåliga på. Jag sa att jag har en himla dålig sits och är dålig på att komma åt hästen på ett bra sätt i galoppen, känns som att jag tappar där. Carro sa att jag har en näst intill perfekt sits med bara några små detaljer att rätta till men.. Det håller jag inte med om. Hon sa även att jag är väligt bra på att inverka på hästarna jag rider från första stund. Inget åka häst här heller. Hon kommenterade också vilken bra takt vi hade när vi började trava fram. Jag frågade om jag fick rida utan stigbyglar så jag la upp dem från början. Sedan travade vi fram ordentligt på fyrkant och volter. Hon sa att jag inte behövde rida lätt eftersom jag inte hade stigbyglar men lixom.. Klart att jag ska göra det? Man ska ju det när man rider fram så, haha, så jag gjorde det ändå. Vi flyttade bakdelen på volten, gjorde lite skänkelvikningar och.. red på fyrkant/volter hela passet. Blev rätt mycket galopparbete idag och det var ju bra träning för mig som red utan stigbyglar. Bandit är så himla mjuk så det är ju inga problem, haha. Jag tycker inte att galoppen gick så bra men carro sa att han hade en jättefin takt och så.
Vi travade av dem sedan på volter och fyrkant och jag fick träna ännu mer benmuskler genom att rida lätt utan stigbyglar, haha. Det behövs ^^



Jag tycker att den här lektionen var.. Hmm.. Jag vet inte riktigt. Inte jättekul men inte tråkig, haha. Tycker det var kul att vi fick flytta bakdelen på volten för det behöver jag träna på och att vi fick galoppera mer än vanligt. Några saker blev dock lite.. Långtråkiga när vi bara travade runt men jaja, allt kan inte vara perfekt.
Jag tycker inte att det gick bra idag. Carro sa att han var jättefin, mamma säger att han gick skitfint men.. Jag tycker inte det, haha. Han kanske gick bra men det kändes inte bra. Det var iallafall sista gången på lilltjockis ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0