Stalldagen igår

Bloggade aldrig igår, hehe.
Men iallafall, kom till stallet i vanlig tid och hjälpte en tjej som skulle rida daim. Ledde henne även på lektionen fast jag dog nästan när de skulle springa, förkyld såklart. Hon var iallafall grymt duktig, jag menar det verkligen. Den tjejen kommer gå långt en vacker dag, och ändå startades gruppen för.. fem veckor sedan?
Efter det så kollade jag på en lektion, hoppning, och efter det var det dags att fixa hästar för prova på. Behövde inte ta någon häst så jag slapp, haha. Stod dock på mitten under provapå och tog in ungarna sen. Hjälpte till med konsum och lite annat. Efter det släppte vi ut lite hästar i hagen och åt lunch, äggmacka, haha.
Fixade med Silver sedan så hon blev fin-fin. Ryckte lite på manen men hann inte komma så långt, det var nämligen ponnycupen. Hon skulle inte vara med då, men det är så mycket folk i stallet när det är det och då blir det ltei för stressat. Kollade iaf när de tävlade, tror vi vann, haha. För vårat lag vägrade bandit en gång, för bortalaget vägrade han också en gång och minta vägrade (eller sprang brevid då, men det gjorde bandit också) och hoppade fel hinder, så hon blev tyvärr utesluten. Jaja, bra ridet ändå ^^
Smörjde åt Silver efter det och fixade med henne. Fanny och natta var där också så då blev det kul, haha. Hmm.. minns inte vad vi mer gjorde förutom att fodra och åka hem, haha.






Fanny's snygga fläta ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0