Andra passet med Nanook

Red Nanook idag. Visste att jag skulle ha honom eftersom jag hade det förra gången och det nästan alltid är tregångersprincipen som gäller.
Ridlektionen idag var inte speciellt mycket roligare än förra gången, alltså väldigt tråkig. I och med ridlärarbytet och så känns det som lektionerna har sjunkit och ligger på en lägre nivå nu. Jättetråkigt att behöva gå bakåt och göra sånt jag redan kan. Visst, repition är bra men då vill jag inte bara göra det.
Iallafall. Vi red lite skäneklvikningar från hörnet till mitten av medellinjen, först i skritt och sedan i trav. Förutom det red vi lite på volter och sånt, minns inte riktigt.
Till Nanook. Öh.. Han är inte min favvohäst, långt ifrån. Han är inte en häst jag passar med. Han är säkert skitfin när man gör det men nu, nää. Han är felbyggd och helt ur kondition vilket gör att han inte orkar mycket och är ett svettroll efter en liten stund. I slutet av lektionerna är han också sjukt trött.
Iallafall. Idag gick det bättre än förra veckan men det gick inte bra för det, haha. Under framridningen fick jag honom att låtsna i kroppen och bli lösgjord, det gör så att han kommer igång med bakbenet och får mer fjung i steget, det är iallafall något positivt. Sedan red vi skänkelvikningar och de blev väl okej, haha. Han flyttade som han skulle och ridläraren sa att det var helt rätt och jättefint men.. Nää, jag tycker inte att jag kommer överrens med honom.
Galoppen gick bättre också, även fast den inte gick bra. Första gången jag fattade började han slängtrava så då tog jag tillbaka honom och fattade igen, då var han med på noterna och fattade rätt på direkten. Det flöt på bra i några varv sen fick han värsta bockattacken, haha. Självklart drog jag upp huvudet på honom och drev fram honom så att han inte kunde fortsätta, men då ropade ridläraren att jag inte ska skänkla så mycket för han blir sur då. Jamen hallå, försöker han kasta av mig måste jag ju få driva fram honom.. Och eftersom han redan bockade så var han ju redan sur.. Jaja, fattade ny galopp efter det och han skötte sig fint. Likadant i andra varvet, fast vi slapp bockattacken och han la bara in någon bockning när jag fattade galoppen.

Jag borde nog sammanfatta inlägget lite för det blev väldigt rörigt. Carro sa att hon såg jättefin ut och att hon kunde se att han jobbade på bra med bakbenet och hade ett.. ja, fjung i steget, haha. Jag tycker därimot inte att det gick bra för.. Jag.. Nä, vet inte vad jag ska säga. Jag tycker inte att jag passar på honom, inte för fem öre, och nää.. Det var ingen så kul lektion..

Efter lektionen var Nanook så svettig så jag borstade av honom ordentligt. Vände inte på honom eftersom han precis kommit in utan lät honom stå som vanligt. Han tyckte att det var så skönt, njöt så mycket och var så gosig, haha. Han stod och njöt hela tiden när jag borstade, han tyckte väl att det var skönt att bli av med lite av svetten, och sedan stod jag och.. Masserade hans öron lite. De var nämligen också grymt svettiga så jag skulle bara klia lite där för att få bort det. Han tyckte att det var så himla skönt så jag fick stå så ett lång tag, haha. Sötnos.



Självklart skötte jag om Silver, tvättade hos henne och fixade ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0