Bara för att Silver är bäst på alla sätt och jag älskar henne.

Borstade silver när jag kom till stallet. Sedan kom den som skulle rida så jag hjälpte ryttaren att göra iordning henne, fick även leda. Hjälpte till efter lektionen också, sedan kollade jag på linnea som red Daim.
På provapå blev moonlight dålig så jag och amanda fick springa och hämta personal + ny häst till ryttaren. De misstänkte att moonlight hade korsförlamning, hon skakade en massa och så. Senare verkade hon iallafall må mycket bättre.
Vi åt lunch och smörjde sedan. Långsamt, som vanligt, hehe. Tog in lite hästar från hagen, jag tog marcos som vanligt. Fodrade också. Sedan frågade Lotta om jag kunde rycka man. Jag sa som det var, jag har gjort det en gång på Silver men njee. Hon frågade då om inte silver var jobbig, och då sa jag att hon var jättesnäll när jag gjorde det, vilket hon var. Lotta skulle då visa mig hur man rycker man, på silver då, och.. haha, det gick inte bra. Silver är inte lätt att rycka på, hon blir helt hysterisk. Hon tryckte upp lotta mot väggen flera gånger och slängde sig åt alla håll. När lotta väl tog sig ut därifrån så sa hon ungefär "jag hatar den här hästen" hahaha. Sedan sa hon att jag är den enda som kan rycka manen på henne. Om de, personalen, ska göra det måste de bremsa henne. Så hon sa att jag fick ha det som mitt lilla projekt, att rycka manen på Silver.
Så det var vad jag gjorde, jag ryckte hennes man. Jag ska inte ljuga eller något. Hon var uppskärrad och så men hon lät mig ändå rycka den. Hon tryckte inte upp mig mot väggen eller kastade sig, bara ruskade och skakade på huvudet. Jag tog inte så mycket, dels för att jag tycker hon är grymt söt i lång man, dels för att den var så ojämn från början så jag ville mer få den jämn och dels för att jag inte skulle hinna. Vill inte gå för fort fram när hon tycker att det är jobbigt. Så vi tog lite lagom, skulle inte tro att någon annan än jag ser att den är ryckt.
Men det kändes ändå stort, om ni förstår vad jag menar. Att lotta sa till mig att jag är den enda som kan rycka hennes man, att de inte klarar av det.
Jag älskar dig Silver, mycket mer än du älskar mig. Men det gör inget för du är bäst.


Söt, haha ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0