En dag i stallet utan nödvändig rubrik

Kom till stallet någon gång innan nio. Skötte om Silver tills hon var fin-fin. Första lektionen hade teori så jag hann länge och slapp leda ^^
Till nästa grupp hjälpte jag Linnea göra iordning Daim. De skulle hoppa idag och på lovet var Linnea med om en olycka när de hoppade på ridlägret så hon var väldigt nervös. Hon hoppade två gånger när jag sprang brevid, sedan ville hon inte mer. Inte alls konstigt, med tanke på vad som hade hänt. Silver hade kul på den här lektionen vilket gjorde att hon stod på mitten nästan hela lektionen för att ryttaren inte vågade rida. Haha, lilla söta Silver.
Gjorde sedan iordning Silver till prova på och tog ut henne. Fick leda Daim men ryttaren tröttnade i halvtid så det blev inte så mycket springa.
Vi tog in lite hästar efter prova på, sedan åt vi. Vid lunch dök Fanny upp, yay! :D Vi åt jättesegt och när vi var klara smörjde vi. Jag och amanda hade lite kul (höhöhö) så vi blev lite sega. När vi var klara pysslade jag med Silver, tvättade hos henne, mockade och fyllde höpåsar. Innan vi åkte hem lekte amanda och fanny lite i snöhögarna utanför blåkulla och vi hade snöbollskrig, haha ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0