Lilla moonlight verkar må bra

Skötte om silver direkt när jag kom till stallet. Hon var på superbra humör, haha ^^ Lotta kom och sa till mig att jag får fortsätta rycka hennes man när jag vill också och sa det även till en annan ridlärare så att de vet varför jag gör det. Hann inte rycka mycket alls idag, hon skulle nämligen gå på första lektionen. Pysslade iallafall med henne, fick även sadla och så. Sedan kom ryttaren och samtidigt ville lotta ha min hjälp. Moonlight fick ju korsförlamning i lördags och veterinären hade sagt att hon ska bli longerad varannan dag och vara ute i hagen varannan. Lotta skulle alltså longera henne och jag fick vara med. Jag har longerat förut, en gång på karlshem, men jag sa att jag inte direkt kan, haha. Lotta visade iallafall hur man gör, eller ja, hon pratade meddans hon gjorde. Moonlight var superglad över att få röra sig, bockade och skuttade, stack iväg i full galopp och hade kul, haha. Söt som tusan var hon iallafall. När lotta var klar med henne fick jag skritta henne (för hand alltså) några varv runt ridhuset och sedan tog jag in henne.
Tvättade hos silver, var med ame (alltså amanda, om någon missat det) och kollade på en lektion. Efter det ryktade jag silver och hade det mysigt ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0