Nanook

Jag red Nanook idag. Öhh.. Har inte så mycket att säga. Första gången med ny ridlärare idag och det var väl sådär. Lektionen var jättetråkig, inte alls som det brukar. Vi gjorde några skänkelvikningarna i snett igenom, på volter och med ställning på spåret. Öh.. Gick väl inte bra idag, fast jag har ju bara ridit honom en gång. Ibland kommer han låss och blir fin, sen ibland är han inte alls lika fin, blö. Carro sa iallafall att han såg fin ut, speciellt i slutet.
Fick tyvärr bara galoppera i slutet och då var han trött. Högergaloppen gick bra, vänster lite sämre. Där vill han gärna slängtrava innan galoppen och jag låter honom inte göra det utan samlar och sen fattar. I den första fattningen ville han inte riktigt och då tyckte Carro att jag skulle driva på tills han började galoppera men jag tycker inte att det är rätt. Så jag tog tillbaka honom och fattade igen, då gick det. Tycker inte att han ska lära sig att rusa in i galoppen, då kommer han bara bli jobbigare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0