Sista dagen med Silver innan stallet öppnar

Kom till stallet straxt innan två och träffade cl och fanny påvägen dit. De åt lunch på direkten när vi kom och jag höll dem sällskap, sedan fick vi ta in hästar. De allra flesta gick rätt idag, dock vägrade Trozina och Trixa att komma in och bara sprang iväg så de fick stanna ute ett tag till. Sedan tog det väl en halvtimma med havre att få in dem, haha
Vi skulle rida vid tre och gjorde iordning hästarna. Jag skulle rida Silver då och cl Smilla. Fanny fick rida Meja igen också.
Hmm.. Idag konsentrerade jag mig inte så mycket på sjävla.. ridningen utan min sits. Jag vill verkligen att den ska bli så bra som möjligt så då valde jag att ha den i fokus under ridningen. Jag tänkte mest på händerna då, de har en förmåga av att bli lite låga, och jag lyckades hålla dem på rätt plats hela tiden. Nu ska jag bara fortsätta med det, haha.
Självklart gjorde jag lite övningar även fast det inte var det jag tänkte på. Lite serpentiner, volter, skänkelvikningar och en del annat. Mest skritt och travarbete idag också men tog även ett par galopper i båda varven.
Jag har svårt att säga om den här lektionen gick bra eller inte. Dåligt på det sättet att Silver inte gick lika fint som hon brukar eftersom jag inte.. Konsentrerade mig på just det. Men hon gick väl ändå okej, även om det inte är så jag vill ha det och är van vid, haha. Bra med tanke på vad som var syftet, sitsen och händerna. Jag tror inte att jag kommer ha lika svårt att komma ihåg det här nu, nu vet jag lixom.. Hur det ska kännas, haha.
Silver var iallafall jätteduktig och det hade säkert kunna gått jättebra om jag.. Jobbade på på det sättet, men jag är ändå nöjd ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0