Söta lilla söta Silver

Silver var stel idag. Jag vet, hon brukar alltid vara stel. Men idag var hon skitstel, usch. Hon gick två lektioner, först en nybörjar och sedan en bättre som jag kollade på. När de galopperade såg det ut som att hon haltade. Hela tiden, i båda varven. Usch. Hon brukar vara stel och det ser ofta ut som hon haltar lite, men idag var det inte lite. Stakkars tjejen. Hon är ju 22år nu så egentligen är det väl inte så konstigt. Men ändå.
Pysslade länge med henne efter lektionen. Borstade henne lite snabbt först och visiterade, sedan så tog jag en lite hårdare borste och borstade länge och noga. Försökte få igång blodcirkulationen lite mer. Hon älskar ju att bli borstad, särskilt på rumpan och bakbenen, så hon stod och njöt hela tiden. Öronen framåt och sänkt huvud. Hon är så söt. Borstade igenom svansen också. Jag brukar göra det med fingrarna eller en supermjuk borsta för att inte tunna ur den men idag gjorde jag lite mer.. Noga? Jag vet inte vad man ska kalla det. Hon tyckte iallafall att det var superskönt, fast det gör hon ju alltid, haha. Likadant med manen också, lilla tjejen älskar att bli ompysslad.
Stod och gosade med henne länge också och då var det bara vi där, sedan kom tyvärr alla ungar och hästar och då blir hon irriterad. Vi hade jättemysigt iallafall, hon var jättegosig och söt.
Älskade lilla tjej.


Och nej, hon är inte född 93.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0