Äntligen lite fiskelycka

Vi drog ut med båten för att fiska men hann inte komma så långt innan det började ösregna, haha. Inte hindrade det oss iallafall så vi satte oss och metade trots att det vräkte ner. Testade först på ett ställe utan lycka och sedan bytte vi ställe. Var ungefär lika dött där, tills jag plötsligt fick napp! Hade inte varit uppmärksam, hehe, för det var ju så dött så när jag slänger en blick på den efter en stund ser jag att flötet är låångt nere, haha. Började hala in linan iallafall, hade väl minst sju meter ute, djupt som satan är det där dessutom, så det tog ett tag innan jag fick upp fisken. En abborre var det iallafall, en stooor. Största jag någonsin fått faktiskt, så det var kul ^^ Sen började vi dragga och hittade inget bra ställe igen, sen började det ju bli rätt kallt för allt regn också så vi bestämde oss för att åka hem. Kom ett par änder när vi packade ihop som jag matade med ett gammalt paket kakor, haha ^^


Våran båt ^^


Min abborre då, den är större än den ser ut! Haha ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0