En dag i stan med Snonny

Åkte somsagt in till stan idag tillsammans med snonny. Vi tog tåget som gick vid elva, haha, så vi var väl där straxt efter det. Minns inte riktigt vad vi gjorde först, bara gick ett varv tror jag. Sedan bestämde vi oss för att gå till Bokskotten, hon letar nämligen efter några böcker som inte finns någonstans. Tyvärr fanns de inte där heller.. Haha, men det är ju bar att veta hur man går dit iallafall. Bestämde oss för att äta lunch sedan och köpte macka på hemköp. Vi promenerade sedan till kungsträdgården och åt där, haha. Vad gjorde vi sedan? Ja.. Vi gick runt en massa, mycket framochtillbaka, haha, och sedan tog vi en tur i gamla stan. Gick in i en bokhandel där också utan vidare resultat, dock lyckades min väska gå sönder under våran vandring genom stan. Gick att laga den lite provisoriskt, tack och lov, för det var axelbandet som låtsnade och.. Haha, lite jobbigt att bära annars. Iallafall, när vi hade promenerat en halv evighet och var lite lagom döda (jag lovar, vi går och går och går, vem bryr sig om affärer? haha ^^) så visste vi inte riktigt vad vi skulle göra. Jag kom på att vi kunde försöka hitta till en.. Vad säger man.. Japan shop som jag aldrig varit i. Smsade min syster och fick en adress vi aldrig hört talas om men med hjälp av en karta så hittade vi faktiskt dit! Och det är stort för att vara oss, jag lovar ;D Efter en stund hum.. Funderande? Hahaha, så köpte jag några tidningar och ett paket pocky ^^ Vi gick sedan och letade efter affärer som kunde ha tyska tidningar till snonny men utan vidare framgång, de hade inte rätt tidningar, haha. När vi (för våra fötter: äntligen) skulle åka hem så var det helt stopp på pendeln, haha. Bestämde oss för att ta tunnelbanan istället, visste ju inte hur länge pendeln skulle stå still. Vi tog iallafall tunnelbanan till farsta strand och sen kom mina föräldrar och hämtade oss ^^


Tog inga bilder idag, konstigt nog, så vi får överleva med en gammal :( haha ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0